Speciálně pro restaurace, hotely a kavárny.

After covid 

marketing

Buď

NAPŘED

Kde získávat data 

Rezervační kniha

Vytvořte si seznam všech kontaktů a digitalizujte data. Ve vašich ručně psaných poznámkách a rezervačních systémech leží zlato.

E-mailová schránka

V e-mailového schránce jedné průměrně velké restaurace se nachází až tisíc e-mailových kontaktů, které můžete oslovit. Zařaďte je do svého seznamu kontkatů (viz výše).

Sociální sítě

Sledujte aktivitu uživatelů, ktěří se o vás zajímají. Získáte tak zajímavá demografická a geografická data.

E-shop

Pokud již používáte nějaký e-shop, můžete si nastavit spoustu automatizací jako je například opuštěný košík, výzva k nákupu či personalizované nabídky.

WI-FI marketing

Některá moderní zařízení umí monitorovat aktivitu uživatelů. Sbírejte jejich e-maily nebo třeba zjistěte, jak často se k vám vracejí.

Věrnostní systém

Ten má dnes kde kdo. Ale využíváte jeho data? Máte je propojené s pokladním systémem? Správná interpretace dat z věrnostního systému maximalizuje dosah vašich kampaní.

Gulášova data

 

Ptali jsme se 50 restauratérů

Využíváte přesných dat pro správnou komunikaci s klientem?

Ptali jsme se 100 návštěvníků různých restaurací

Je sleva hlavním důvodem, proč byste se vrátili do tohoto podniku?

Jak data používat

Segmentace

Na základě získaných dat si rozdělte vaše publikum do mnoha malých skupin podle jejich demografických, geografických, sociálně-ekonomických či preferenčních ukazatelů.

Personalizujte

Při používání hromadné pošty či placených nabídek na míru používejte vždy automatizované oslovení (např.:” Dobrý den, Antoníne.”).

Testujte, testujte a pak znovu testujte

Na malém vzorku otestujte chování jednotlivých kampaní. Ušetříte si pak spoustu nákladů za neefektivní kampaně.

Motivujte konkrétní skupiny

Nezobrazujte všechny nabídky všem. Doručujte konkrétní nabídky pro konkrétní publikum a zvyšte tím jeho zájem.

Databáze

Snažte se ukládat veškerá data o chování vašich zákazníků. Zkuste si od někoho nechat vytvořit “super databázi” a data si nechte vizualizovat.

Automatizujte

Nechte roboty dělat práci za vás. Na základě chování vašich zákazníků plánujte kampaně pomocí automatizací.

Nové příležitosti

 

Úspěšné menu

Nechte si otestovat jednoduchou oční kamerou, které pozice mohou nejvíce prodat, a výsledek aplikujte na vaší analýzu XYZ, která se při tvorbě nového menu používá.

Brandování a speciální prodej

Vlastníte nějakou speciální omáčku, pastu či cokoliv jiného? Prodávejte to! Obliba těchto produktů v retailu prudce stoupá.

Návrat k home-cooking

Nebojte se a sdílejte recepty, i když jsou tajné. Můžete například využít vašeho šéfkuchaře k on-line kurzu vaření speciálně pro vaše zákazníky. Použijte vždy takové recepty, u kterých si budete jistí, že je většina fanoušků nezvládne tak jednoduše.

Prodávejte on-line

Dárkové poukazy, piknikové koše, zážitky.

Sociální sítě srdcem

Nechovejte se jako korporát, ale jako živý organismus.

Řekněte “DÍKY”

Řekněte díky všem, kteří vás podpořili jakoukoliv objednávkou v čase uzavření. Prohloubíte tak vztah mezi vámi a vaším klientem.

Při používání hromadné pošty či placených nabídek na míru používejte vždy automatizované oslovení (např.:” Dobrý den, Antoníne.”).

Komunikujte moderně a zapojte zákazníky

Neomezujte se jen na e-mail a telefon. Komunikační kanály jako je Whats-up, Facebook messenger či diskuze v příspěvcích. Budujete si tím základnu, kterou můžete zpětně oslovovat a můžete získat velkou spoustu nápadů na inovace. Ideálně pak můžete jednoho uživatele s konkrétním nápadem promovat.

Férová cena – je to hra, ne sleva

Rozvážíte sami? Je to o hře s cenou. Ta správná cesta je sleva na produkt (není nutné mít obsluhu,…) a zároveň započítání si nákladů na dopravu. Dle našeho výzkumu si v případě velké slevy 81% zákazníků za plnou cenu již znovu neobjedná. U standartního publika by 91% respondentů ocenilo férové účtování (testováno na Bold food).

Připravte prémiový program

Například premium delivery nebo prémiová péče. Stačí znát základní data o zákazníkovi jako je oblíbený stůl či pokrm či cokoliv jiného.

SHARE PLATE není SAFE PLATE

Spousta restaurací je zapojená do projektu Bezpečná restaurace, ale zároveň stále nabízejí “nehygienické” share-plates. Dělejte to, co skutečně hlásáte.

Užitečné nástroje

Campaign url builder

Kdo zažil ruční tagování nebo stále ještě ručně taguje pěkně po staru, jistě ocení, že tuto zdlouhavou činnost za vás udělá právě url builder. Pořád je ale potřeba znát principy tagování. Není to však raketová věda.

Odstranění diakritiky on-line

Odstranění diakritiky ze seznamu klíčových slov doporučujeme hned z několika důvodů. Google a Sklik již umí poměrně dobře pracovat s diakritikou a zobrazovat reklamu na dotazy s diakritikou i bez. Bohužel Sklik v případě přesné shody nezobrazí vaší reklamu v okamžiku, když vyhledáváte bez diakritiky a nemáte tuto variantu v seznamu klíčových slov. Odstranění diakritiky bychom prováděli i z důvodu, že PPC systémy jsou přece jen umělou inteligencí a můžou chybovat. Řešení je jednoduché. Zkopírujte si seznam klíčových slov, odstraňte diakritiku a vložte zpět. Jako bonus získáte statistiky pro jednotlivá slova s diakritikou i bez ní. Námi vyzkoušený nástroj je https://textmechanic.com . Naše oblíbené funkce jsou například odebrání duplicitních řádků nebo odebrání duplicitních slov.

Jumbo keyword

Jumbo keyword používáme pro rychlé doplnění nebo odstranění určité shody. Například při analýze klíčových slov.

Justpaste.it

Nástroj pro rychlé sdílení textů, seznamů klíčových slov a dalších podobných materiálů. Doporučujeme ke komunikaci s programátory, na posílání chybových hlášek nebo zdrojové kódy měřících tagů, které velice často při odeslání e-mailem padají do spamu. Registrace vám usnadní život. Přestanou tolik vyskakovat otravná Captcha. Další nespornou výhodou je nastavení soukromí. Důvěrné materiály můžete rychle sdílet svašimi kolegy. https://justpaste.it/

Colorzila

Blbůstka, která vám razantně ulehčí život při práci s canvou a zároveň máte vždy jistotu, že trefíte barvu, kterou klient používá.

 

Ppc keyword concatenation tool

Tento nástroj vám umožní vytvářet všechny možné kombinace klíčových slov, které budete potřebovat pro vaše kampaně. Řada PPC systémů podobné funkce už umí spustit automaticky, avšak pokud chcete mít své kampaně pod kontrolou, je lepší spoléhat na sebe. Nebojte se kombinovat různé shody, nebo vkládat dlouhé seznamy klíčových slov. Nezapomínejte v kampaních na vylučující slova. https://www.found.co.uk/ppc-keyword-tool/

Notepad++

Vynikající nástroj, pokud stojíte před specifickým problémem – např. chcete udělat z víceslovných výrazů z vašeho seznamu klíčových slov jednoslovné výrazy, chcete připojit znaménko + (pro modifikovanou shodu) před všechna slova nebo byste rádi odstranili uvozovky (znak pro přesnou shodu) a nahradili je hranatou závorkou.

Ads editor

Nemusíte používat funkci “najít a nahradit” v notepad++, když ji můžete používat přímo ve vašich kampaních v ads editoru. Jedná se o klíčový nástroj u klientů s masivním počtem kampaní. Možnosti použití jsou rozsáhlé- masivní náhrada url, nahrazení textů ve vyhledávacích kampaních, …. Doporučujeme používat ads editor i na Sklik. Jednoduše si vyexportujte kampaně a naimportujte do ads editoru. Nezapomínejte si vše zálohovat, než začnete provádět velké změny!

Canva

Pokud potřebujete sadu bannerů, za kterou nechcete utratit spoustu peněz, a vaše kreativita bude dostačovat na vybraný produkt, nebo požadavky klienta, je Canva ideální nástroj. Uživatelské rozhraní je poměrně jednoduché. Doporučujeme udělat si šablony o velikosti bannerů, které používáte.https://www.canva.com/cs_cz/

Nemůžeme se dočkat

řekněte nám ahoj!

+420 774 026 513